Только выяснили специалисты ЛК, ради достижения своих преступных целей злоумышленники каждые сутки рассылают геймерам в среднем 10 писем с вредоносными ссылками и вложениями, а также предпринимают приблизительно 500 попыток заразить геймеров посредством браузеров. Собранный компанией "комплект" вредоносных программ, ориентированных для атаки онлайн-игр, отдельный день пополняется на 5 тыс. новых образцов. Излюбленным приемом злоумышленников в мире онлайн-игр является социальная инженерия и, в частности, так называемый "фишинг".
Прикрываясь именем известной игры или сервиса, преступники пытаются привлечь геймеров на поддельные сайты с целью получить их пароли от учетных записей и паролей игры. В 2012 году специалисты зафиксировали 15 миллионов попыток посещения фишинговых сайтов, имитировавших порталы одного из крупнейших разработчиков онлайн-игр. Получается, что в отдельный день (момент) попыток перенаправления в адрес фишинговых сайтов доходило около 50 тыс.
"Кракозябры" направленные на геймеров распределены в мире неравномерно и напрямую зависит от числа активных игроков в разных странах. В TOP 3 этого нерадостного рейтинга в 2012 году оказались Россия, Китай и Индия. Именно в этих странах геймеры сталкиваются с наибольшим риском заражения и последующей кражи персонажей и игровых ценностей. Определенный перечень лидеров более или менее постоянен вот уже на протяжении нескольких лет и ожидать спада активности злоумышленников не приходится.
Last year "Kaspersky's Laboratory" on the average fixed on 7 thousand attempts of infection of gamers worldwide in day. As it is marked in last report of the Russian anti-virus company, the personal data of users containing passwords from online games and systems online-bankinga is exposed to risk: in the first case malefactors try to steal characters and game values subsequently to sell these virtual artefacts for the real money, in the second – money from real bank accounts.
As experts ЛК have found out, for achievement of the criminal intents malefactors dispatch every day to gamers on the average 10 letters with harmful references and investments, and also undertake about 500 attempts to infect gamers through browsers. "Collection" of the harmful programs focused on attacks of online games thus collected by the company, replenishes every day on 5 thousand new samples. Favorite method of malefactors in the world of online games is the social engineering and, in particular, so-called "фишинг".
So, being covered with a name of known game, criminals try to involve gamers on the counterfeit sites on purpose to receive their passwords from game accounts. In 2012 experts have fixed 15 million attempts of visiting фишинговых the sites simulating portals of one of the largest developers of online games. It turns out that every day the quantity of attempts of a redirection on фишинговые sites reached 50 thousand Threat for gamers is distributed in the world non-uniformly and directly depends on number of active players in the different countries.
In TOP 3 these sad ratings in 2012 have appeared Russia, China and India. In these countries gamers face the greatest risk of infection and the subsequent theft of characters and game values. The given list of leaders more or is less constant here already throughout several years and to wait for recession of activity of malefactors it is not necessary.
Wow, marvеlous blog layout! How long haνe you been bloggіng for?
ОтветитьУдалитьуοu mаde blоgging look easy.
The oνerall loоκ of your ωebsitе іs magnificent, let аlonе the content!
Μy web blog - bucket trucks
my site > bucket truck sales